Hvordan forbereder man sig på Virksomheds Headshots?

Hvordan forbereder man sig på Virksomheds Headshots?

Den ultimative guide

Virksomheds portrætter er vigtige for at skildre et godt image af din virksomhed. Det er meget vigtigt at tænke på det budskab, du prøver at formidle og klæde sig til, så det passer til. For eksempel kan et advokatfirma vælge at bære en dragt og se mere seriøs ud, mens en kreativ virksomhedsejer måske foretrækker noget mere afslappet og sjovt med deres portrætter. Portrætter hjælper med at humanisere din virksomhed, hvad enten det er redaktionelt eller professionelt. Her er en vejledning til, hvordan man forbereder sig til firmafotografier; hvad du skal bære, din kropsholdning og andre elementer, der hjælper med at give det bedst mulige indtryk.

Tre typer portrætter

Der er tre forskellige typer af Virksomheds portrætter/headshots, der adskiller sig tydeligt fra hinanden; redaktionelle portrætter, professionelle portrætter og headshots.

1. Redaktionelt portræt

redaktionelt portræt

(Billede)

Redaktionelle portrætter tages normalt inden for arbejdsstedet. Dette er en original og kreativ tilgang, mere interessant end en almindelig baggrund, men betragtes stadig som professionel. For eksempel kan en kok muligvis have deres redaktionelle portræt taget i køkkenet, iført en kokke hat. Denne type portrætter findes ofte i magasiner og online.

2. Professionelt portræt

professionelle Virksomheds portræt

(Billede)

Professionelle hovedbilleder udføres normalt i foto studiet med en neutral baggrund og særlig belysning, så det rene fokus er på emnet. Med hensyn til indramning er motivets skuldre og toppen af ​​busten normalt synlige. Kontortøj kan være smart eller afslappet afhængigt af firmaet og det image, det ønsker at fremstille.

3. Headshots

Professionelle headshots bruges ofte af store virksomheder til at præsentere deres ansatte, men det bruges også på sociale mediesider, som Linkedin og Twitter, outlook profil billede, skype mm, og på CV'er som et profilbillede.

Det er vanskeligt at få den rigtige balance i et headshot, herunder er de vigtigste punkter at mestre for at tage et vellykket headshot, der får et positivt svar!

Vigtige ting at overveje, når man skal have taget Virksomheds Portræt:

1. Dit look

Det er vigtigt at tænke over, hvad din bedste side er. Nogle mennesker er selvbevidste om visse ansigtstræk. Portrætfotografer er vant til at høre dette, så føl dig ikke flov over at fortælle dem, at for eksempel det ene af dine øjne er større end det andet. I dette tilfælde kunne fotografen vinkle dig mod den ene side, så perspektivet får begge øjne til at se samme størrelse.

2. Dit smil

De fleste mennesker ved, om de smiler med tænderne eller ej. Selv for professionelle portrætter, smilende både med og uden dine tænder fungerer, så smil, uanset hvilken måde du føler dig mest komfortabel. Et tvunget smil er ikke godt og kan endda få dig til at virke ubehageligt. Du skal være i stand til at genkende et 'rigtigt' smil gennem en persons øjne. Top tip: tænk på nogen eller noget der får dig til at grine, dette både vil slappe af dig og give dig et fantastisk ægte smil!

3. Hvad skal man bære

Tænk klassisk.

Til mændene… Vælg din yndlingsdragt i en fortrinsvis mørk farve, såsom grå eller marineblå. Fed mønstre og farver samt skinnende bånd forringer ansigtet og kan se uprofessionelt ud. Hvis du ikke har slips, er det bedst at bære en sweatshirt eller jakke eller et andet lag for at bryde det op og stoppe det ser ud som et flydende hoved!

Og for kvinderne… Vælg en professionel dragt eller et klassisk tøj til kontortøj. Vælg ikke nogen dristige eller distraherende mønstre, uanset hvor små farver dukker her og der kan være okay. Undgå evt. Korte ærmer; dette kan se uprofessionelt ud og forringer også ansigtet. For smykker er alt subtilt og klassisk et ja, men noget blingende eller prangende er et nej. Vi ønsker ikke at lægge mærke til dine smykker før dit ansigt!

Der er ikke en streng regel for 'hvad du skal have', så længe dit tøj reflekterer din virksomhed. I startups er for eksempel en meget mere "afslappet" stil tilpasset. Jeans, t-shirts og undervisere er tilladt, tanken bag det er, at du kommer på arbejde klædt, hvordan du ville i hverdagen.

(Billede)

4. Din holdning

Kropssprog er nøglen til at se selvsikker ud. Hold ryggen lige, og læg ikke dine skuldre, tænk på den holdning, som en balletdanser har, men overdriv ikke, eller du ser for stiv ud. Læg ikke hænderne i lommerne eller krydse dine arme, dette er lukket kropssprog og vil øjeblikkeligt få dig til at virke utilgængelig. Tænk på din virksomheds vigtigste værdier eller moral, og fortæl fotografen, så de kan prøve at hjælpe dig med at fremstille dem gennem dit kropssprog.

5. Hår

virksomheds portrætter

Farv ikke eller klip dit hår lige før skyderen. Denne regel er især vigtig for mænd. Nogle nuancer af friskfarvet hår kan se for levende ud og kede som regel cirka 1-2 uger senere.

6. Makeup

Mange mennesker spørger, om det er en god ide at ansætte en make-up-kunstner. Det er selvfølgelig helt op til dig. Du vil have dig

Du ønsker, at dit portræt skal være let genkendeligt, og at du ikke ønsker, at sammensætningen overmoder portrættet. Desuden henter kameraet klumper af mascara eller mørk læbestift, så husk, hvor tungt du går på det. En god tommelfingerregel er at tænke på, hvilken slags make-up du ville bære til en dejlig middag ude,

Corporate Headshots giver potentielle kunder tillid, når de søger information om din virksomhed. Det forsikrer klienter om, at der er en reel person bag de tjenester, du leverer. For at give det rigtige og et positive indtryk skal du vælge et tøj og en holdning, der afspejler din virksomheds værdier. Bortset fra det er alt hvad du har brug for en glad og afslappet holdning til fotoshoot!

Headshot.dk