4 grunde til at du har brug for et professionelt portræt foto.

Jeg har fotograferet professionelle kommercielle portrætter i næsten 30 år nu, og jeg har her samlet et par tip, der virkelig kan hjælpe dig, når du skal have taget dit foto. Lad os indse det, ingen giver dig noget råd, så jeg tænkte, at jeg ville prøve at hjælpe dig med at få det bedst mulige portræt foto.

Så her er de:

headshot--0796.jpg

Har du nogensinde overvejet grundene til, at du har brug for et professionelt portræt foto? 

Og Ja, det ser ud til, at alle har brug for et godt headshot, men hvorfor? 

Som en der lever og ånder for at lever gode portræt foto’s, kan jeg fortælle jer med sikkerhed, at et godt portræt foto hjælpe dig og din virksomhed? Tjek disse tre-fire grunde til, at du ikke bare har brug for et portræt billede, men et godt et.

1. Din online tilstedeværelse ER meget vigtigt din virksomhed, I henhold til forskning bruger 74% af mennesker, sociale medier og online-forskning for at hjælpe med deres købs beslutninger. Desuden stiger dette antal endnu højere, når vi taler om gruppen mellem 17 og 36 år. Denne gruppe er også kendetegnet ved at være den bedst uddannede generation i Danmark nogensinde.

Denne gruppe kaldes også for Millennials, som også er kendt som generation Y eller “Generation Me”, er kendetegnet ved at være født mellem omkring 1980 og frem til 2000.

Millennials, der nu er den største del af arbejdsstyrke. Hvis denne gruppe er kunder i din  forretning, er det i din bedste interesse at have en online tilstedeværelse, der kan vise potentielle kunder, hvem du er, og hvad du handler om . Så et fantastisk portræt foto/headshot, der virkelig fanger din personlighed, vil hjælpe folk med mentalt at oprette forbindelse, inden de nogensinde møder dig.

2. Et Professionel ”Killer” Headshot er perfekt til , at vise hvem du er, Lad os indse det, en langsigtet marketingstrategi afhænger af at have et stort og solidt netværk af relationer. Hvis du driver nogen form for virksomhed, er det helt afgørende for netværkt at du efterlade et godt indtryk. At have et klart, fængslende portræt foto kan hjælpe folk med at huske dig, næste gang de ser dig personligt. Hvis dit portræt foto ser ud som dig og ikke er 15 år forældet, er du måske bare den ene, som folk husker. Sørg for at drage fordel af at møde mennesker ved at oprette forbindelse med dem på sociale medier med det samme, så de kan se det professionelle portræt foto og kan sætte dit ansigt sammen med dit navn.

3. Skiller sig ud fra din konkurrenter Uanset hvad du arbejder med, forretning, juridiske tjenester, fast ejendom, rådgivning, webudvikling eller noget andet, er chancerne for, at dit arbejdsområde er temmelig konkurrencedygtigt. Samt trafikken i den moderne verden sætter utallige muligheder inden for enhver potentiel klient . Hvis du har et moderne, responsivt websted, en autentisk tilstedeværelse på sociale medier og gode headshots og produkt billeder, vil du eliminere en betydelig mængde af din konkurrence. Tænk over det. Har du nogensinde været på en restaurant eller anden lille virksomhed, hvor du gik ind og tænkte: ”Nej. Nej, nej, nej. Ikke for mig ”? For den moderne forbruger sker denne følelse hele tiden online. For at sikre dig, at du viser din virksomhed i det bedst mulige lys, skal du have professionelle billeder af dig og dit team, der virkelig viser, hvilken slags service en klient kan forvente.

4. Fordi det er svært at overføre den gode tone i en e-mail, har du nogensinde oplevet fænomenet med at forsøge at anlægge en god tonen i en e-mail, og den er blevet opfattet helt anderledes end var hensigten? 

I vores sind kan vi opfatte en meddelelsen anderledes end det var tilsigtet bare på grund af den forkerte tone i en e-mail-udveksling.

Afsenderen skriver muligvis noget, som de synes er helt ufarligt, men når det går gennem filteret på en stressende dag, kan du tage det forkert. Dette fungerer begge veje også! At have et venligt ansigt som e-mail-signatur er en effektiv måde at sikre, at personen i den anden ende af denne e-mail altid bliver mindet om, at du er en charmerende og dejlig person.

Bonusrunde: Do's and Don'ts

for Professional Headshots

Gør - Ansæt en professionel. En person, der har specialiseret sig i den type arbejde, du har brug for til dit brand. Antag ikke, at det bare fordi nogen har et kamera eller er en ejendomsfotograf, at de kan tage et godt portræt foto.

Gør - Sammensæt en samling af headshots, du kan lide fra Internettet. Giv din fotograf en klar retning med hensyn til dit brandvision. Forsøg ikke at gøre det selv med din telefon (og anvend disse forfærdelige filtre). 

Alle, ja alle, kan fortælle forskellen. Har du brug for at få opdaterede headshots af dig og dit team? Se vores forretnings portræts foto’s med eksempler på vores arbejds- og prisoplysninger.

 

DEL DETTE INDLÆG

Headshot.dk