Sådan vælger du et professionelt foto til LinkedIn

Jeg har fotograferet professionelle kommercielle portrætter i næsten 30 år nu, og jeg har her samlet et par tip, der virkelig kan hjælpe dig, når du skal have taget dit foto. Lad os indse det, ingen giver dig noget råd, så jeg tænkte, at jeg ville prøve at hjælpe dig med at få det bedst mulige portræt foto.

Så her er de:

Headshot photography--7027 - Copy.jpg

Professionelt portræt foto til LinkedIn.

Ligesom når du går til en jobsamtale, er det førstehånds indtryk, du giver på LinkedIn, det mest vigtige for at fremstå som en professionel forbindelse, et godt profil foto.

Dit foto er en integreret og vigtig del af din profil, og sammen med din ansættelses historie og andre legitimations oplysninger markedsfører du dig som en stærk potentiel medarbejder eller en solid netværksforbindelse.

Hvorfor betyder det at have et professionelt foto på LinkedIn så meget?

Dit foto er en meget vigtig del af din LinkedIn-profil af flere årsager. Når du møder en LinkedIn kontaktperson for første gang, vil de være i stand til at genkende dig på grund af dit foto.

Når du sender en LinkedIn-invitation til at få forbindelse med en, som du allerede kender, vil de føle sig godt tilpas med at acceptere invitationen, fordi de hurtigt genkender dit ansigt.

Et fotografi skal humaniserer din profil og får dig til at se mere tilgængelig ud. Upload af et kvalitetsfoto til din LinkedIn-profil vil helt sikker hjælpe dig med at gøre det rigtige indtryk og maksimere antallet af mennesker, der ser din profil.

At ikke have et professionelt foto kan/skal det være grund til, at dine invitationer ignoreres.

Sådan vælges et perfekt professionelt portræt foto

Her er tip til, hvordan man får taget et professionelt foto, og hvordan man vælger det bedste. Disse retningslinjer fungerer også godt til andre socialmedier, hvor du har brug for at vise et professionelt image f.eks. med et portrætfoto.

Vælg den rigtige faglærte fotograf, en professionel fotograf vil gøre det meget lettere at få det perfekte profil billede.

Vælg en professionel fotograf der kan få dig til at slappe af og smile på en naturlig måde. Et varmt, venligt smil får dig til at se tilgængelig ud og opfordre andre til at engagere dig.

Tag evt. en Selfie. Hvis der ingen fotograf er tilgængelige til at tage dit foto, kan du altid tage et selfi billede af dig selv ved hjælp af computerens kamera. Hvis du har en telefon med et kamera i høj kvalitet, kan du tage en selfie. Sørg for, at det ser professionelt ud, før du uploader det. Tag en masse billeder, og vælg derefter, hvilken der er bedst. Du kan uploade billedet direkte (på iOS og Android) til LinkedIn. Hvis billedet ikke ser ud, som du forventede, når det blev uploadet, er det let at starte forfra og tage et par flere fotos for at prøve.

Lad være med at lave trutmund, og holde mobile op i strakt arm over hovedet, ala dem man ser på dvs sociale medier, de dur ikke til LinkedIn

Brug et headshot. Da profilbilleder vises som små miniaturebilleder på LinkedIn, skal dit foto kun være på dit hoved, nakke og muligvis toppen af ​​dine skuldre. Hvis du inkluderer hele din krop, vises dit hoved for lille, og seerne er muligvis ikke i stand til at genkende dig.

Klæd dig professionelt. Da LinkedIn er en professionel karriere- og forretningsplatform, skal du sørge for, at dit foto viser dig på en måde, der passer til dit erhverv. Dette betyder typisk jakkesæt med skjorte og slips til mænd; en kjole, blazer eller flot bluse eller en dragt til kvinder.

Vælg solide mørke farver som blå eller sort, og vælg ikke noget med et mønster, der er for travlt og giver uro i billedet.

Undgå at bære en stroppeløs kjole, top eller noget andet for afslørende, der får dig til at se nøgen ud. Nøgleordet her er igen "professionelt" At klæde sig professionelt betyder også at man undgår at bruge for meget makeup eller smykker og distraherende frisurer.

Hold det simpelt. Dit foto skal være af dig og kun dig. Medtag ikke genstande, kæledyr eller børn. Undgå travle baggrunde. Det er bedst at stå mod en ensfarvet, lys baggrund. Husk, at dette er LinkedIn - ikke Facebook eller Instagram. Dit mål er at vise den professionelle du til netværksforbindelser og potentielle arbejdsgivere.

Vælg et aktuelt foto. Medtag ikke et gammelt foto, uanset hvor ung og attraktiv du ser ud. Brug et aktuelt billede, så folk ikke bliver overrasket, når de møder dig personligt. Det er underligt at blive introduceret til en person, der ser 20 år ældre ud end deres onlinebilleder!

Være konsekvent. Når du udvikler dit professionelle online brand, er konsistens nøglen. Derfor er det en god ide at bruge det samme foto til alle dine profilbilleder af professionelle og sociale netværk. Dette gør dig lettere genkendelig.

Retningslinjer for LinkedIn-profil
LinkedIn foreslår at bruge et profil billede med dit ansigt, der optager mindst 60% af billedet. Standardprofilstørrelsen er mellem 400 (B) x 400 (h) pixels. Du kan uploade et større billede, men LinkedIn ændrer størrelsen på det, men det kan ikke være større end 8MB.2

Når du har uploadet billedet, kan du ændre position og størrelse og derefter forhåndsvise det, før du gemmer. Du kan når som helst redigere, fjerne, tilføje eller ændre dit foto.

Dit bedste valg er at holde sig til et profil foto, men hvis du føler dig kreativ, skal du bemærke, at LinkedIn har en liste over, hvad man ikke skal bruge som et profilbillede, inklusive firmalogoer, landskaber, dyr og ord eller sætninger.

Hvis dit foto ikke overholder billedretningslinjerne, kan du muligvis ikke uploade det, eller det kan fjernes fra din profil.

LinkedIn indeholder trinvise retningslinjer for uploade og redigering af dit profilbillede. Du kan justere størrelse og placering, beskære dit billede og forbedre det med filtre. Du kan uploade et billede direkte fra din telefon, bruge et webcam eller bruge et billede, du har gemt på din computer.

Upload ikke bare et foto og glem det. Det er en god ide at opdatere det billede, du bruger, hver gang imellem. Kontroller samtidig billederne på dine andre sider, så dit professionelle brand er konsistent og opdateret på alle de sociale kanaler, du bruger.

Føj et baggrundsbillede til din profil

Ud over dit profil billede, som typisk er et headshot, kan du også tilføje et baggrundsbillede til din profil. Baggrundsbilledet er over og bag dit profilbillede. Med denne skal du tilføje og redigere den fra din computer snarere end din telefon. Her er billedretningslinjerne for baggrundsbilleder: filtype JPG, GIF eller PNG, maksimal størrelse 8MB og anbefalede pixeldimensioner på 1584 (w) x 396 (h) pixels.5

Hold det professionelt
Du kan se en række forskellige typer fotos på LinkedIn. Med nogle af dem kunne du måske tro, at du klikket på Facebook ved en fejltagelse. LinkedIn er designet til forretnings- og karrierer netværk, og brug af et alt for afslappet foto vil ikke imponere de der rekruttere eller potentielle forbindelser, der gennemgår din profil. Hold det sikkert og professionelt.

Bær det tøj, du vil bære på arbejde eller en jobsamtale.

Når dine fotos er uploadet, skal du gennemgå dine profiloplysninger for at sikre dig, at dine sektioner om erfaringer, uddannelse og præstation er aktuelle og afspejler dine seneste resultater.

Tag dig tid til at opdatere din profil regelmæssigt, f.eks. Når du skifter job eller får en forfremmelse. Tilføj også nye færdigheder, certificeringer, klasser, publikationer og alt andet, der kan hjælpe med at markedsføre dine resultater. Du vil være i stand til at gøre et forbløffende indtryk på webbets vigtigste sted for netværk med karrierer.

Headshot.dk